„P1.cn jest prywatnym portalem społecznościowym dla ludzi o wyższym standardzie życia. Naszych członków łączą te same zainteresowania i wartości, mają oni dotęp do ekskluzywnych wydarzeń i ofert poprzez naszą sieć.
Jeśli masz kod zaproszenia od jednego z naszych ulicznych fotografów lub któregoś z ambasadorów, aktywuj go tutaj. Jeśli jesteś zainteresowany przyłączeniem się, znajdź wśród członków pięciu znajomych a dostaniesz zaproszenie.”
Ja znalazłem dotychczas jednego. Dosyć to zabawne. Tyle można dowiedzieć się na głównej stronie. Czy mamy w Europie portal społecznościowy dla bogaczy? W Chinach mogło by się to sprawdzić. Chociaż czy bogacze siedzą w internecie? Prawdopodobnie większość członków to osoby, które chciały by być bogate i dołączając do portalu chcą potwierdzić swój status, albo chcą poznać kogoś bogatego. Tak jak mój znajomy, który jest szefem małego biura architektonicznego i ma straszne ciśnienie, żeby sie dorobić pieniędzy i szacunku. Gdy już uda nam się dołączyć do grona szczęśliwych i bogatych zostaniemy przydzieleni do jednej z grup. Użytkownicy premium muszą posiadać 1omln yuanów, użytkownicy złoci muszą udowodnić roczne przychody w postaci conajmniej 500.000 yuanów, srebrni odpowiednio 250.000. Normalny użytkownik nie może zarabiać mniej niż 150.000RMB rocznie co daje około 6000zł miesięcznie. Jeśli nie kwalifikujemy się do upragnionej grupy, możemy zapłacić, żeby przenieśli nas wyżej i jestem pewien, że wielu płaci.
P1.cn zostało założone w 2007 roku, po trzech latach miało już 700.000 użytkowników, na chwilę obecną jest ich już podobno 2,1 miliona. P w nazwie ma oznaczać przywileje i ludzi premium. Logo przypomina chiński znak oznaczający drzwi, przez które w tym wypadku, nie wszyscy mogą przejść. Ilość użytkowników jest znacznie mniejsza niż w przypadku najpopularniejszych portali takich jak renren czy kaixin, ale zakłada zrzeszenie 10% populacji, które mają w najbliższych latach stanowić chińską klasę średnią. Wśród partnerów wymieniani są: Chanel, Cartier, Dior, Loewe, Rado, Lamborghini, Bentley, Lacoste i inni. Wygląda na to, że całe założenie ma sprzedać młodym bogatym towary luksusowe, kasując prawdopodobnie duże prowizje. Patrząc na
Oto jak opisuje ich portal:
Są to młodzi konsumenci, o dobrym smaku, lubiący podkreslać swoją wyjątkowość. Chcą w życiu osiągnąć sukces. Charakteryzuje ich kosmopolityczne podejście do życia. Prawie 100% użytkowników posiada własny samochód. 38% ma ich dwa lub trzy. 83% członków używa smartfonów. 10% członkiń wydaje miesięcznie ponad 5000RMB (2500zł) na urodę. 60% użytkowników to kobiety.
Czym zajmuje się portal:
Stara się aby użytkownicy byli na bieżąco z tym co się dzieje w kręgu ich znajomych i stara się połączyć ich z ludźmi o podobnym sposobie myślenia w zaufane grupy. Daje im dostęp do międzynarodowych wydarzeń, przedstawia im topowe marki, sztukę, modę, kulturę i wydarzenia.
Tak wyglądają młodzi i daj Bóg wkrótce bogaci Chińczycy:
Marnej jakości filmik promujący P1.cn: